Tehnologija je danes tako rekoč že skoraj zavzela svet, saj si ga posamezniki brez nje težko predstavljamo. Z njo se praktično srečujemo na vsakem koraku in nam je v določeni meri olajšala življenje.
IZKUŠNJE Z IKT
IKT tehnologija je tako rekoč del mojega vsakdana. Kot dijakinja v preteklih letih in kot študentka sedaj, računalniško tehnologijo uporabljam za stvari povezane s šolo oziroma izobraževanjem. Te tehnologije se poslužujem pri pripravljanju raznih projektnih/seminarskih nalog – kjer najpogosteje uporabljam PowerPoint, v pomoč mi je tudi pri iskanju in citiranju virov ipd.
Vsekakor pa računalniške tehnologije ne uporabljam zgolj v izobraževalne namene, pač pa tudi v prostem času. Največkrat je v uporabi Messenger ali pa Instagram, preko katerih ohranjam stike s kolegi in preko katerih si krajšam čas.
IKT V ŠOLI
Poklic razrednega učitelja ima ogromen pomen v obdobju šolanja otrok, saj je prvi, ki ga (poleg staršev) prične poučevati in ustvarjati predznanje za nadaljnje izobraževanje. Zato je pomembno, da je učitelj dobro seznanjen tudi na področju tehnologije v šoli, saj bo le-ta obsegala vedno večji del šolanja.
Svoje tehnološko znanje mora učitelj dobro poznati in ga, v skladu z učenčevimi zmožnostmi, nanje tudi prenesti. Vsekakor je potrebno poznati predznanje in izkušnje otrok, da lahko na tem gradimo in izboljšujemo njihovo znanje. Ne glede na veliko prisotnost računalniške tehnologije pa se ne sme pozabiti na klasično obliko poučevanja.
Kot učiteljica bom zagovornica klasičnih oblik in metod poučevanja, med katere pa bom z veseljem občasno vključila IKT tehnologijo. Predvsem bi se teh oblik posluževala ob ponavljanju predelane snovi, v obliki raznih kvizov, ali pa pri uvajanju v novo snov, v obliki miselnih vzorcev oziroma t. i. brainstorminga. Vsekakor pa bom učencem pouk popestrila tudi z raznimi fotografijami ali posnetki, ki bodo ustrezali učnemu načrtu.
Narava by Kraljica is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Ker, kot sem že omenila, menim, da bo IKT tehnologija v veliki meri prisotna v prihodnje, bi učencem svetovala tudi delo z i-učbeniki, ki so dostopni vsem.
REFLEKSIJA IN SAMOVREDNOTENJE
Vaja dela mojstra in mojster dela vajo. V tem projektu sem se naučila, kako pravilno kreirati in uporabljati spletno mesto in, kako oblikovati vsebino, ki jo delimo na spletišču. Ter, kaj vse je potrebno upoštevati pri objavi slik ali člankov, ki so last drugega.
Če bi pri projektni nalogi imela več časa, bi se bolj poglobila v izgled objave, bolj pomembne odseke besedila bi napisala z drugačno barvo ali pisavo, da bi bralcu padli takoj v oči.
Ker je besedilo, vsebina in tema, tisto, kar v veliki meri predstavlja to besedilo, sem največ časa namenila prav temu.
Glede na kriterij ocenjevanja menim, da sem dosledno sledila navodilom in upoštevala vse zastavljeno za ustrezen izdelek.
Vsako novo znanje je dobrodošlo, zato menim, da ga bom tekom študija še kdaj uporabila. Zagotovo pa bom po njem posegla na svoji poklicni poti, da klasični pouk popestrim s kakšnim posnetkom in podobnim gradivom.
Pri projektni nalogi mi je bilo najbolj všeč, da sem imela ob enem podane smernice pisanja, po drugi strani pa prosto pot razmišljanja. Da sem imela oporo pri stvareh, ki mi do zdaj niso bile dovolj poznane (denimo licence in oznake slik).
Glede na to, da so bila navodila zelo jasna in nazorna ter, da sem jim sledila, pri projektni nalogi ne bi spreminjala ničesar.